onsdag 19 september 2012

Liten introduktion


När jag var ganska liten fick jag höra att man i Indien använder vänsterhanden och vatten istället för toapapper. Därför är det just denna sak jag har associerat till när någon nämnt landet Indien, och likafullt tänkte jag att till Indien vill jag aldrig åka. Ändå sitter jag nu här i ett rum i Delhi. Man kan säga att det är lite av en slump eller kanske något annat…

Det hela började en marsdag med att jag, som inte öppnat en tidning på hela året, lite förstrött bläddrade igenom en PMU-tidning (PingstMissionens Utvecklingssamarbete) som låg hemma på köksbordet. Plötsligt landade min blick på en artikel där det stod att PMU:s praktik startat upp igen. Man kunde välja att åka till fyra olika länder, i vilka det var olika saker man skulle få arbeta med. Jag tyckte att projekten i Indien verkade både spännande och viktiga. Min tidigare övertygelse om att aldrig åka till Indien gjorde att jag dock inte valde Indien som första val. Detta till trots hamnade jag ändå just här i Indien!

Med mig på resan har jag tre andra härliga tjejer, Charlotte, Emelie och Noomi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar